Przedszkole nr 283 jest pierwszą oświatową placówka powstałą na Ursynowie w 1977 roku. Razem ze Szkołą Podstawową nr 81 stanowi jeden kompleks. Położone jest w środku osiedla,
z dala od ruchliwych ulic, w niedalekim sąsiedztwie stacji metra „Ursynów”. Jest to budynek parterowy, otoczony rozległym, zadbanym parkiem.
W budynku przedszkola znajduje się
pięć sal dydaktycznych dla dzieci, sala rekreacjno – ruchowa, gabinet metodyczny, pokój logopedy i psychologa, dwie sypialnie, dwie szatnie oraz sala plastyczna, w której odbywają się zajęcia dodatkowe.
Przedszkole otoczone jest
zielenią, wokół budynku jest
duży ogród, w którym znajdują się
piaskownice, zjeżdżalnie, huśtawki oraz sprzęt rekreacyjno – sportowy wspomagający rozwój psychofizyczny dziecka.
Przedszkole gwarantuje dzieciom i ich rodzicom
profesjonale kształcenie oraz rozwijanie umiejętności dziecka pod opieką wysoko wykwalifikowanej kadry pedagogicznej. Nauczyciele podnoszą swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych. Doskonalą swoje umiejętności uczestnicząc w konferencjach, kursach oraz szkoleniach. Czuwają nad rozwojem dziecka, jego indywidualizacją, uznają jego podmiotowość. Prowadzą pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą w powierzonej im grupie i odpowiadają za jakość swojej pracy oraz bezpieczeństwo dzieci.
W trosce o jednolite oddziaływanie wychowawcze, nauczyciele:
- systematycznie informują rodziców o zadaniach wychowawczych, opiekuńczych i kształcących realizowanych w przedszkolu
- informują rodziców o sukcesach i problemach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają
- zachęcają rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola, np. wspólnie organizują uroczystości i imprezy, w których biorą udział dzieci
Nauczyciele promują
twórczą działalność dzieci we wszystkich sferach ich aktywności, preferują model pracy nastawiony na wspomaganie rozwoju dziecka, wykorzystując jego wrodzony potencjał i jego mocne strony.
W przedszkolu dzieci uczą się tolerancji, wrażliwości i otwartości. Poprzez różne formy działań nasi wychowankowie stają się odkrywcami, badaczami potrafiącymi radzić sobie w różnych sytuacjach. Każde dziecko czuje się u nas kochane, akceptowane i bezpieczne.
W naszym przedszkolu każde dziecko ma prawo do:
- zabawy i nauki
- szacunku i akceptacji
- prywatności i tajemnicy
- wyrażania swoich uczuć i emocji
- badania i eksperymentowania
- indywidualnego tempa rozwoju
Dzieci mogą
rozwijać swoje umiejętności i talenty uczestnicząc w różnorodnych przeglądach oraz konkursach międzyprzedszkolnych i dzielnicowych oraz w zajęciach dodatkowych.
Dzieci z problemami rozwojowymi dzięki systematycznej pracy wyrównawczej oraz współpracy z psychologiem osiągają
dojrzałość szkolną i
odnoszą sukcesy w dalszej nauce.
Dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy mogą skorzystać z bezpłatnej terapii pod opieką zatrudnionego u nas logopedy.
Ze względu na dobro dzieci, dbamy o kształtowanie ich świadomości zdrowotnej oraz nawyków
dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu oraz współpracując w tym zakresie z rodzicami.
W trosce o
prawidłowy rozwój psychoruchowy nasi wychowankowie uczestniczą w zabawach i grach ruchowych, w zajęciach sportowych Tie-break oraz biorą udział w zawodach, spędzają aktywie czas w ogrodzie przedszkolnym.